Programe de turism in Romania

Proiectele in domeniile turismului ce se doresc a fi infaptuite in perioada urmatoare sunt:

Formula1, la Mare! Organizarea anuala a unei etape din campionatul mondial de Formula 1, în extrasezon (mai sau septembrie), pe litoral.

All inclusive!  Generalizarea sistemului cu 5 mese pe zi, bufet suedez, cu produse preponderent românesti, cu toate serviciile de cazare, alimentatie, piscina, telefonie, etc., platite la agentiile de turism pentru turistii straini si romani.

Tridentul de aur! Proiecte de modernizare a statiunilor Neptun-Olimp- Mangalia, dupa modelul Mamaia-Riviera Estului, cu telescaune pentru ski nautic, telegondole, Aqua Park, palmieri, zone de agrement nautic, etc. În fiecare an s-ar putea lansa un proiect pentru o statiune prin parteneriat autoritate centrala turism, primarie, sector privat.

Administratie în statiuni.  Introducerea unui administrator în fiecare statiune de pe litoral, zona montana si balneara. Consiliul de administratie al statiunii ar trebui sa gestioneze problemele de amenajare, iluminat, spatii publice, reparatii stradale, instalatii, spatii verzi, gunoi etc

Bucuresti, micul Paris! Lansarea în premiera a unui program de valorificare a potentialului turistic bucurestean, prin:
20 de autocare etajate, care sa faca turul orasului si trasee spre principalele obiective turistice din Bucuresti; ghid culinar tip Michelin pentru restaurantele cu specific românesc;  plaje artificiale în mijlocul orasului cu amenajari moderne, ambientate cu… palmieri; birouri si puncte de informare turistica în zona centrala, aeroporturi, gari, dotate cu monitoare touch-screen care pun la dispozitia turistilor informatii privind obiective turistice, hoteluri, restaurante, muzee etc.; refacerea centrului istoric cu acces numai pietonal, zona în exclusivitate pentru restaurante, terase, magazine de suveniruri, artizanat, scene pentru artisti.

Croaziere pe Marea Neagra.  Amenajarea de porturi turistice la Mamaia si Mangalia, si efectuarea de croaziere de o zi pe mare cu nave turistice de mic tonaj, agrement, partide de pescuit, scufundari etc. Construirea a doua marine (porturi pentru ambarcatiuni) în zona Tomis si Mangalia si organizarea unor concursuri internationale de yahting.

Programul Q (Quality)Programul ar putea sa aiba drept scop remedierea principalei deficiente din turismul românesc, calitatea slaba a serviciilor oferite. Ar trebui generalizate normele de calitate internationala a serviciilor, auditul calitatii serviciilor pentru fiecare unitate turistica, obligativitatea reciclarii profesionale a lucratorilor din turism, conditii de clasificare pe stele a unitatii turistice.

Tichete de vacanta.  Introducerea tichetelor pentru concedii pe modelul tichetelor de masa pentru salariatii din sistemul de stat si cel privat.  Superski în Carpati. Dezvoltarea proiectului prin amenajarea a 10 pârtii de ski în fiecare statiune de pe Valea Prahovei si conectarea lor, pentru a dezvolta un domeniu de ski la nivel international.

Cartea verde pentru tineri.  Acordarea de reduceri la cazare si transport pentru elevi si studenti în timpul vacantelor scolare.
Infoturism. Înfiintarea în fiecare statiune de pe litoral, zona montana si balneara, dar si în arealuri turistice importante, aeroporturi, gari centrale, a birourilor de informatiin turistice. Aceste birouri ar oferi turistilor informatii, harti, trasee turistice, brosuri de informare.
Programe sociale Litoral pentru toti, Vacanta la tara, O saptamâna de refacere în statiunile balneare, 1 Mai la Mare, Lumina la malul Marii, ar putea fi programe sociale pentru perioadele de extrasezon, cu tarife reduse, asa cum au functionat în perioada 2001-2004.

Drumul vinului. Lansarea programului în toate zonele viticole prin circuite turistice, modernizarea cramelor, degustari, promovarea externa si interna.

Croaziera pe Dunare.  Amenajarea de porturi turistice în fiecare oras dunarean si includerea lor în programul de croaziere prin trasee turistice de scurta durata. Nu ar trebui sa ramâna nici un port pe Dunare fara escale efectuate de navele de croaziera.

Romania mereu surprinzatoare.  Lansarea unei campanii de promovare, externa si interna, a turismului românesc, fara precedent, agresiva si îndrazneata, prin:  ambasadori onorifici ai turismului romanesc (vedete din sport, muzica, arta);  videoclipuri difuzate pe marile retele de televiziune internationale;  outdoor în toate capitalele europene;  turnee de promovare;  inscriptionari de promovare pe mijloacele de transport din tara si strainatate; campanii de presa; ghiduri turistice ale Romaniei în librariile si chioscurile europene, americane si japoneze.

Lasă un răspuns